Radiohead

























Gör jag rätt? Ska jag skita i något som jag innerst inne inte bryr mig så mycket om, att jag skriver ett
inlägg om det betyder inte att jag bryr mig. Det är bara en liten övervägning av vad som kan hända om jag går eller inte går.
Så då kör vi.

En kväll/natt med cirka 100+ som festar för att SP3A, min klass, ska ta studenten snart.  Vilka kommer att vara där? Till och börja med, min klass såklart. Hur roligt kommer det vara? Klassandan är förtillfället inte den bästa och med alkoholpåverkade klasskamrater kan jag förvänta mig 90% falskhet från alla håll. Hur rolig är min klass på en skala 1-10, enligt mig 5. Det finns vissa partyprissor som röjer till rejält, enligt dem själva. Men i stort sätt kan man se "överklass/datageeks", "hejhå.nu.dansar.vi.till.Dr bombays calcutta" och "shitsnackersihörnet" Sen så klart festens höjdpunkt Jag och Sara. Skämt å sido.

Men om vi antar att jag ska gå, betalat över 1000 spänn samt säjer alla mina sju eftersläppsbiljetter, vilket egentligen är möjligt, tänkte aldrig på att välkomna mina stalkers som vill spionera på mig :) Vad sen? Det svider i arslet när jag tänker på vad kan kunde ha köpt för 1500kr istället för en kväll med min klass som kanske blir kul(?) men som sagt kul kan man ha på vilken fest som helst så länge man bjuder på sig.

Skivor kommer man ju att gå på, men är det verkligen så viktigt att gå på sin egna när sitautionen ser ut som den gör. Visst det är något som händer en gång i livet, sure! Men fortfarande känns det inte så viktigt längre. Jag kan endast tänka mig fem personer ifrån klassen som jag kan ha riktigt kul med på festen resten är ju partypoopers. Av det jag skådat på insparken och Olympiaden kan jag med all säkerhet dra den slutsatsen!

Så det jag förlorar av att inte gå på skivan är;
1. L. vänskap (hehe)
2. 0kr
3. En rolig natt?
4. Inga bilder på facebook som jag är med på (YES)
5. Ingen historia jag kan dra till mina barnbarn om min skiva

Vad jag vinner är;
1. Kläder, skor, ringar till sommaren
2. Min stolthet (inga facebook bilder)
3. En natt ute med Sara och kör vår egna skiva (en historia som mina barnbarn kasnke uppskattar mer?)