Supertramp

Förlåt att jag har spelat era låtar så sällan. Jag älskar dem. Ni är bra. Helt klart!  Er låt fick mig att tänka på en sak. En ganska sorglig sak. Eller kanske inte så sorglig. Men snart...väldigt snart, kan jag avsluta ett kapitel i mitt liv. För några timmar sedan träffade jag en gammal vän som berättade om hennes äventyr i Afrika. Jag blev chockad. Men hon hade absolut vett i den hjärnan. Hon fick mig att längta. Längta till mitt äventyr. Flytta härifrån, världen är så mycket större. Människorna är så mycket trevligare. Kulturer är så mycket intressantare. En känsla av helhet är oslagbar. Som i somras. 
Jag älskar detta vinterland. Jag gör det. Men det är något som fattas. Något som inte finns där trots man ibland lever i sina bästa dar.

Är det inte roligt att man i slutändan befinner sig under samma himmel? Oavsett destination.